جایابی بهنیه ایستگاه‌های شارژ سریع خودرو برقی با درنظر گرفتن عدم قطعیت منابع تولید پراکنده و منابع ذخیره ساز

جایابی بهنیه ایستگاه‌های شارژ سریع خودرو برقی با درنظر گرفتن عدم قطعیت منابع تولید پراکنده و منابع ذخیره ساز


جایابی بهنیه ایستگاه‌های شارژ سریع خودرو برقی با درنظر گرفتن عدم قطعیت منابع تولید پراکنده و منابع ذخیره ساز

نوع: Type: پایان نامه

مقطع: Segment: کارشناسی ارشد

عنوان: Title: جایابی بهنیه ایستگاه‌های شارژ سریع خودرو برقی با درنظر گرفتن عدم قطعیت منابع تولید پراکنده و منابع ذخیره ساز

ارائه دهنده: Provider: علی قاسمی - رشته مهندسی برق

اساتید راهنما: Supervisors: دکتر محمدمهدی شهبازی

اساتید مشاور: Advisory Professors: دکتر صالح رازینی

اساتید ممتحن یا داور: Examining professors or referees: دکتر محمدحسن مرادی-دکتر علیرضا حاتمی

زمان و تاریخ ارائه: Time and date of presentation: یکشنبه 02.11.08 ساعت 15:00

مکان ارائه: Place of presentation: سمینار 2

چکیده: Abstract: در این پژوهش، یک راه حل پایدار برای تخصیص ایستگاه‌های شارژ سریع عمومی و تولیدات پراکنده خورشیدی همراه با ذخیره‌سازی انرژی باتری و زمان‌بندی آن پیشنهاد شده است. توابع هدف، حداقل سازی اتلاف انرژی، شاخص انحراف ولتاژ و سرمایه‌گذاری و همچنین کاهش هزینه‌های عملیاتی و تعمیر و نگهداری ایستگاه‌های شارژ، مولدهای تولید پراکنده خورشیدی و سیستم ذخیره‌ساز می‌باشد. علاوه بر این، عوامل مرتبط مانند؛ تعداد پورت‌های شارژو ظرفیت ایستگاه شارژ ارزیابی می‌شوند. برای به دست آوردن راه حل‌ها از بهینه‌سازی دو مرحله‌ای استفاده می‌شود. مرحله اول بهینه‌سازی به مکان ایستگاه شارژ، مکان‌های مولد تجدیدپذیر و اندازه‌ها و زمان‌بندی سیستم ذخیره‌ساز می‌پردازد. در مرحله دوم تخصیص خودروهای الکتریکی به ایستگاه‌های شارژ مناسب با درنظر گرفتن کوتاه‌ترین مسافت‌ها و ازدحام ترافیک انجام شده ‌است. از یک شبکه‌ی توزیع شعاعی 33 باسه با شبکه‌ی ترافیک مربوطه جهت شبیه‌سازی این پژوهش استفاده شده است. مسئله‌ی تخصیص با استفاده از الگوریتم بهینه‌سازی شاهین هریس و گرگ خاکستری حل شده و از چهار تکنیک بهینه‌سازی دیگر برای تایید اعتبار راه‌حل‌ها استفاده می‌شود. مسئله‌ی تخصیص خودروهای الکتریکی به ایستگاه‌های شارژ توسط برنامه‌ریزی خطی عدد صحیح حل شده است. جهت رفع مشکل عدم قطعیت‌های مرتبط با خودروهای الکتریکی، جریان ترافیک و تولید مولدهای تجدیدپذیر از روش تخمین نقطه‌ای دو متری استفاده می‌شود.

فایل: ّFile: