بررسی وفاداری مشتریان یک شرکت خودروسازی سنگین با استفاده از تکنیکهای دادهکاوی
بررسی وفاداری مشتریان یک شرکت خودروسازی سنگین با استفاده از تکنیکهای دادهکاوی
بررسی وفاداری مشتریان یک شرکت خودروسازی سنگین با استفاده از تکنیکهای دادهکاوی
نوع: Type: پایان نامه
مقطع: Segment: کارشناسی ارشد
عنوان: Title: بررسی وفاداری مشتریان یک شرکت خودروسازی سنگین با استفاده از تکنیکهای دادهکاوی
ارائه دهنده: Provider: زهرا طلوع - رشته صنایع
اساتید راهنما: Supervisors: دکتر حمیدرضا دزفولیان
اساتید مشاور: Advisory Professors:
اساتید ممتحن یا داور: Examining professors or referees: دکتر جواد بهنامیان، دکتر نفیسه سلیمانی
زمان و تاریخ ارائه: Time and date of presentation: 1400/12/22، ساعت 11:30
مکان ارائه: Place of presentation: دانشکده فنی و مهندسی
چکیده: Abstract: در این پژوهش با استفاده از دادههای نمایندگیهای خدمات پس از فروش یک شرکت خودروسازی سنگین که مربوط به بازهی زمانی سه ساله میباشد، به گروهبندی مشتریان جهت شناخت آنها در سطوح مختلف وفاداری پرداخته شده است. در ابتدا مشتریان وفادار براساس تعریف شرکت از وفاداری مشخص شدند. سپس تقسیمبندی مشتریان با استفاده از تکنیکهای دادهکاوی صورت گرفت. ابتدا مدل RFM مشتریان تشکیل گردید و سپس مشتریان در 4 حالت مورد بررسی قرار گرفتند. اولین حالت مربوط به تمام دادهها در بازهی زمانی مورد بررسی که شامل تمام نمایندگیها نیز میشود، میباشد. در این حالت با استفاده از دو روش خوشهبندی دو مرحلهای و کا – میانگین خوشبندی دادهها صورت گرفت. دومین حالت مربوط به خوشهبندی 4 نمایندگی که بیشترین مراجعات را داشتهاند، بوده است. سومین حالت بر روی مشتریان دو مدل خودرو که بیشترین مراجعات را انجام دادهاند صورت گرفت. سرانجام حالت چهارم مربوط به مشتریانی است که در دورهی وارانتی خود قرار دارند. در این سه حالت نیز روشهای خوشهبندی استفاده شده روشهای دو مرحلهای و کا – میانگین بودهاند. در نهایت جهت تعیین قوانینی براساس رفتار مشتریان از الگوریتم اپریوری استفاده شد. این الگوریتم نیز برای حالتهای قبلی به جز حالتی که مشتریان در دوره وارانتی خود به سر میبرند، استفاده شده است. با مقایسه نتایج، بهترین نمایندگی و بهترین مدل خودرو به لحاظ عملکرد مشخص شدند. همچنین برای هر گروه از مشتریان براساس سطوح وفاداریشان ویژگیهای گروه شرح داده شد و پیشنهاداتی با توجه به ویژگی هر گروه ارائه شد. با توجه به نتایج استفاده از ترکیب مباحث مدیریت ارتباط با مشتری و دادهکاوی منجر شد تا برای هر گروه از مشتریان استراتژی بازاریابی متناسب ویژگی آن گروه تشخیص داده شود. بدین صورت مشخص شد ارائه خدمات با توجه به نیاز و رفتار مشتریان یکی از مهمترین عوامل جذب و حفظ مشتری در بخش خدمات پس از فروش این شرکت میباشد.
به اطلاع متقاضیان دکترای سال تحصیلی 1404-1403 رشته های مهندسی (مکانیک - کامپیوتر - برق - مواد - عمران - صنایع) دانشگاه بوعلی سینا می رساند، فهرست اساتید پذیرنده دانشکده مهندسی...
به اطلاع می رساند یک شرکت دانش بنیان در اصفهان نیازمند خدمات تحقیقاتی دانش آموختگان رشته های مواد و شیمی بوده و استخدام می کند. علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با شماره 03133879868 در...
به گزارش بسنا، مراسم افتتاحیه این پروژه با حضور محمدعلی زلفیگل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر علیرضا قاسمیفرزاد استاندار همدان، معاونان وزارتخانههای علوم و مسئولان استانی و ریاست...
دفتر هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه بوعلیسینا فهرست اسامی دانشجویان برگزیده آموزشی پژوهشی پانزدهمین همایش سالانه دفتر هدایت استعدادهای درخشان سال ۱۴۰۲ را منتشر کرد. اسامی دانشجویان...
بهراد توتونچی دبیر انجمن علمی دانشجویی مهندسی عمران دانشگاه بوعلی سینا، در جلسه ای با حضور نمایندگان دانشگاه های سراسر کشور، با کسب اکثریت آرا انتخابات، به عنوان دبیر...
در هشتمین نشست از دوره یازدهم هیأت ممیزه دانشگاه بوعلیسینا، آقای دکتر علیرضا حاتمی دارای مدرک دکتری در رشته مهندسی برق با ر أ ی اعضاء از مرتبه...
بدینوسیله انتخاب آقای دکتر آرش فتاح الحسینی را به عنوان پژوهشگر برگزیده دانشگاه در گروه فنی و مهندسی به ایشان و خانواده علمی دانشکده مهندسی تبریک عرض نموده و از خداوند متعال...
بدینوسیله انتخاب دو تن از دانشجویان دانشکده مهندسی مهندس راضیه چهارمحالی در مقطع دکتری رشته مهندسی مواد شاخه خوردگی و مهندسی سطح و مهندس امین نظری در مقطع...
بدینوسیله انتخاب سه عضو هیات علمی دانشکده مهندسی جناب آقایان دکتر جواد بهنامیان ، دکتر حسن علم خواه و دکتر محسن گودرزی در...
براساس اطلاعات پایگاه شاخصهای اساسی علم (ESI)، حضوردکتر محمد حسن مرادی از گروه مهندسی برق دانشکده مهندسی در زمره پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر دنیا استمرار پیدا کرد. ...
بدینوسیله انتخاب اعضا محترم هیات علمی سرکار خانم دکتر سموئی (گروه مهندسی صنایع)، جناب آقایان دکتر بابائی (گروه مهندسی عمران)، دکتر حاتمی (گروه مهندسی برق)، دکتر ختن لو (گروه مهندسی...
بدینوسیله انتخاب چهار عضو هیات علمی دانشکده مهندسی جناب آقای دکتر جواد بهنامیان از گروه مهندسی صنایع به عنوان پژوهشگر اول برگزیده، جناب آقای دکتر حسن علم خواه از گروه...
به گزارش بسنا و به نقل از سازمان سنجش، آزمون مرحله نهایی بیست و هشتمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور با حضور نفرات برگزیده آزمون کارشناسی ارشد (متمرکز) و آزمون غیرمتمرکز المپیاد در دانشگاههای...
به اطلاع دانشجویان محترم می رساند سایت کامپیوتر کارشناسی دانشکده مهندسی به دلیل انجام ثبت نام دانشجویان کارشناسی ورودی 1402 از شنبه 1402/7/22 به مدت یک هفته تعطیل می باشد.
به گزارش بسنا و به نقل از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، در هشتمین دوره تجلیل از سرآمدان علمی کشور در سال ۱۴۰۲ که با حضور معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانشبنیان رئیسجمهور و وزیر علوم...
به اطلاع دانشجویان ورودی جدید تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکترا) می رساند، یکشنبه 23 مهر ساعت 11 الی 13 در محل آمفی تئاتر دانشکده مهندسی جلسه معارفه با هیات رییسه دانشکده برگزار می شود. ...
بر اساس اطلاعات جدید نمایه استنادی معتبر scopus ۲۰۲۳، با بررسی مقالات مربوط به ۲۰۲۲، 4 عضو هیات علمی و 1 دانش آموخته دانشکده مهندسی و با بررسی کل مقالات مربوط به سال های مختلف، 1 نفر از اعضای هیات...
نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جناب آقای دکتر حسن علم خواه و بنا به پیشنهاد رئیس دانشکده مهندسی، به موجب ابلاغی ایشان با حفظ سمت آموزشی به مدت 2 سال به عنوان...
در حکمی از طرف ریاست دانشگاه آقای دکتر امیرسامان خیرخواه به عنوان مدیر گروه رشته مهندسی صنایع منصوب گردید. در این حکم آمده است : « با احترام و آرزوی توفیق الهی، نظر به مراتب تعهد و تجارب...
در حکمی از طرف ریاست دانشگاه آقای دکتر صالح رازینی به عنوان مدیر گروه رشته مهندسی برق منصوب گردید. در این حکم آمده است : « با احترام و آرزوی توفیق الهی، نظر به مراتب تعهد و تجارب ارزنده...